Werkschouw 1

Downloads

Werkschouwbeoordelingsformulier
Werkschouwpraatje/verhaal

Werkschouw door notulist

Josse: ik vind dat ik in blok 2 beter verger ben gegaan dan in blok 1. Heb meer diepgang in mijn werk gekregen en een aantal dingen opnieuw gedaan.

Ik blijf te vaak haken in hoe ik iets wil doen. Van ervaring leer je het meest. Werkboek narratief zat in m’n hoofd en had ik nauwelijks opgeschreven. Slecht in plannen en plannen is noodzakelijk. Digitale workflow begint nu wel beter te worden. Printen wil ik echt beter krijgen, van beeldscherm naar afdruk allebei dezelfde kwaliteit. Hier keihard aan werken. Zorg altijd dat je foto’s er goed uitzien. Conceptueel stuk vooruit gegaan. Door middel van veel printen zie je beter wat wel werkt en wat niet. Alles begint nu veel beter op z’n plekje te vallen. Volgende blok beter voorbereiden, beter plannen en beter werkboek bijhouden. Ben daarnaast nog te dicht bij huis gebleven met m’n onderwerpen, wil dat uitbreiden.

Herman, wat zou je hier onder zetten qua verbeteringen? Het is wat spontaner.

Technisch nog slecht. Ook de afwerking. Klappen qua kleur. Geeft niet dat je opnames niet goed zijn maar zorg minstens dat je prints goed zijn! Of ben ik nou te streng?

Klopt wel.

Boekje teveel tijd besteed aan foto’s maken dan aan boekje maken. Petra: er zit een schoonheid in, dagelijkse keuze, het is niet consequent, het wiebelt een beetje. Je gaat het wel herkennen.

Ik ben geïnteresseerd in het werk van fotografen maar betrek het nog niet echt met m’n eigen werk. Marjon: reflectie moet meer aandacht aan. Steffie: ga veel presentaties kijken hoe fotografen over werk kijken. Spreek je veel met andere klasgenoten? Ja nu wel meer. Je bespreekt geen werk met ze? Niet heel veel. Petra: op jezelf betrekken is te leren, gewoon veel kijken.

Gesprek:

Creërend vermogen Josse: ben vooruitgegaan daarin maar met de uitwerking nog aan het klungelen. Beelden zelf zijn wel vooruitgegaan. Wil wel onderwerpen kiezen waar ik dieper in kan gaan.

Herman:  meer initiatief moeten nemen, ik vind je soms te afwachtend. Als je initiatief neemt wordt je wat krachtiger en ook als je het naar jezelf toetrekt.

Onvoldoende/voldoende

Steffie: productie omhoog schroeven. Meer tijd nemen om te reflecteren.

Herman: sommige dingen veel doen dan raak je ermee vertrouwd.

Kritische reflectie: zelf goed. Bij het werk van anderen hebben ze wel echt iets aan mij. Feedback in de les blijft in mijn hoofd hangen.

Steffie: voldoende, je reflecteert op werk maar moet nog verder uitwerken, concreter.

Omgevingsgerichtheid: zelf: onvoldoende/voldoende, nog meer naar mijzelf toetrekken. Vind soms wel dat ik iets boeiends zie maar dan ga ik aankloten.

Steffie: kijk naar wat je visie is. Niet alleen naar werk.

Onvoldoende. Ligt nog veel meer ruimte voor jezelf op.

Steffie: je staat heel erg open voor anderen, maar probeer te herkennen wat vind ik interresant en wat haal ik hier uit.

Organiserend vermogen: zelf: onvoldoende. Commissie: onvoldoende/voldoende

Communicatief vermogen: onvoldoende/voldoende

Steffie: meer tijd voor jezelf nemen. Even laten bezinken. Marjon: komt niet overeen met hoe wij jou zien. Als je meer tijd neemt voor reflectie heb je meer overzicht voor je ontwikkeling.

Marjon: Als ik kijk naar het totaal een kleine voldoende, maar wel voldoende.

Steffie: niet bang zijn voor de dingen die je niet kan.

Marjon: je bent heel erg gegroeid.

Herman: zie het niet als een berg wat je nog moet doen.

 

