Open dag HKU 28-11

Op zaterdag 28 november 2015 was de eerste open dag van de HKU van schooljaar 2015-2016. De dag ervoor hebben we eerst met een groepje studenten, docenten en anderen de boel opgebouwd. Ik heb met allebei de dagen meegeholpen, vrijdag alles opbouwen en zaterdags als student Photography vragen beantwoorden, praatjes maken met ouders en aspirant studenten en helpen met een aantal zaken.

We hadden een zeer mooie plek in het atrium van Oudenoord en je zag ons eigenlijk al gelijk aan de linkerkant als je het gangetje richting het atrium door was. Er was werk van onze klas (jaar 1) op tafels gelegd en boeken van  alumni en docenten op andere tafels die bekeken konden worden door iedereen. Daarnaast was er wat werk van ABO opgehangen, had een alumni een mini galerij gemaakt van zijn werk en was er wat werk te zien van studenten die het seminar “Edited by” hadden gevolgd. Een heuse  camera obscura, gemaakt in een “olifantenhok” zoals die mooie houten projectruimtes in het atrium worden genoemd, was ook van de partij, en daarnaast konden mensen gratis op de foto voor een technische kamera met digitale achterwand of voor de technische kamera met polaroid en kregen dan gelijk de foto mee. Uiteraard maakten studenten uit onze klas de foto’s.

Aspirant studenten konden ook een portfolio bespreking laten doen en dit werd door ons gedaan. Zelf heb ik er ook een aantal gedaan, en ik vond dit eerlijk gezegd best lastig om goede en fijne kritiek te leveren waar ze ook echt wat aan hadden. Spannend moment voor mij was ook toen ik even werd geleend door Stefanie Grätz (studieleider Photography) om voor een volle klas met allemaal ouders en aspirant studenten te staan en vragen te beantwoorden, maar ook dingen die Stefanie zelf aan mij vroeg. Dit was uiteindelijk wel erg leuk.

 

